شما اینجا هستید : خانه » آرشیو نشریه » شماره 1 » مجموعه مقاله های کارافرینی به زبان ساده

مجموعه مقاله های کارافرینی به زبان ساده

مجموعه مقاله های کارافرینی به زبان ساده

چند سالی میشه که به خاطر شرایط اقتصادی کشورمون واژه ی کارآفرینی تو ادبیات عمومی پر رنگتر شده و به قول معروف نقل محافل کوچیک و بزرگه از کتابفروشیای انقلاب گرفته تا اینستاگرام و …

این نشون میده که کارآفرینی داره تبدیل میشه به گفتمان ، خدا رو شکر

 

–اندر معایب حرکات نو

 

البته کنار این اتفاق خوب بعضیا هم یه سری حجره باز کردن با سر در کارآفرینی ، ادعاشونم اینه که ما معجونی داریم که هر کی اینو سر بکشه از فردا پول و موفقیت بهش رو میاره ، به همین راحتی به همین …

اندازه ی تلاش و فکر و اراده هم که با همون معجون میره رو نمودار تا از فردا شاهد حلول روح استیو جابز تو بطن مشتریان کارافرینی باشیم.

 

کارافرینی! طلوع ! چرا ؟

 

اما واقعیت اینه که نباید اجازه بدیم مسئله ی به این مهمی رو که قطعا نقش بزرگی تو شکل گیری اقتصاد و فرهنگ جامعه داره و میتونه یکی از زمینه سازان تمدن بزرگ اسلامی باشه ، با این کارا به حاشیه بره

این یعنی همه باید کمک کنیم مثل تجربه ی کشورای ژاپن ، مالزی ، تایوان و … به واسطه مباحث کارآفرینی شاهد رشد اقتصادی و بهتر شدن معیشت مردم باشیم

 

تجربه های موفق کو ؟ اونو به من نشان بده ؟

 

  • ژاپن

سال ۱۹۸۵ تو آموزش پرورش ژاپن یه طرحی راه افتاد به نام (سربازان فداکار اقتصادی ) که اسمش عجیب منو یاد گروه جهادیای خودمون میندازه ، این طرح حرفش این بود که بچه ها به جای روش های تست زنی در لحظه ، از دبیرستان با مسئله ی کارآفرینی آشنا بشن و آموزش ببینن تا بتونن ارزش افزوده (سود) ایجادکنن و کشورشون رو به این طریق از وابستگی نجات بدن .

بعد هم یه طرحی شبیه این رو تو دانشگاها ادامه دادن و اجرا کردن که مجموعا این کارا باعث شد تا ژاپن بین سال های ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۲ به ۹۶ درصد نوآوری در حوزه های صنعتیش دست پیدا کنه و تو اقتصاد جهانی مطرح بشه.

 

  • مالزی

اصلا موضوع تو مالزی انقدر مهم بود که وزارت توسعه کارافرینی تشکیل دادن ، وظایفشم اینا شد :

۱) القای فرهنگ کارافرینی تو جامعه (همون گفتمان سازی)

۲) آموزش و مشاوره ی کسایی که استعداد کارآفرینی دارن ، برای ایجاد کسب و کار جدید

۳) بهبود کیفیت و کارآیی کسب و کارای فعلیشون

۴) تشویق کارافرینا و مهیا کردن مقدمات توسعه کسب و کار از طریق انجمن‌ها یا همون اصناف خودمون که تو  کشورما هم حالت تهوعل ایجاد کردن

 

  • ایران در ۶ سال اخیر

 

آمار کارآفرینی به شدت بالاست و خداروشکر داریم با سرعت به سمت تحقق شعار هر ایرانی یک راننده اسنپ ، حرکت میکنیم

برنامه هم اینه که دولت آمار ایجاد اشتغال رو با دیتای اسنپ ست کرده و هر سال به راحتی چندهزارتا شغل میده بیرون ، الکی ادای این مسخره بازیای شرق آسیاییای عقب مونده رو هم درنمیاره …والا

 

خب اکثرا مقدمه شد،ببخشید دیگه بیشتر بهمون جا ندادن

به امید خدا قصد داریم تا تو قسمتای بعدی نشریه با هم بیشتر حرفای نو درباره کارآفرینی بزنیم ، باشد که روزی بهشون عمل کنیم .

نویسنده :

محمد حسین علیپوری
تعداد مطالب : 1

ارسال دیدگاه

آرشیو نشریه

قالب مجله حرف نو @1398

طراحی سایت ف.ا ام البنین (س)
رفتن به بالا